Slik sikrer du din bolig - Homely boligalarm - Smart sikkerhet. Helt enkelt.
loader

Enkel installering

All registrering og installering gjøres i app. Følg enkel veiledning.
Appstore
googleplay
Step1-icon
Last ned Homely-appen
Appstore
Step1-icon
Start Homely-appen
Appstore
Step1-icon
Følg anvisningene i appen

Hva lurer du på?

Yale Doorman, «Disarming failed. Alarm might still be activated»

Dersom din Yale Doorman sier «Disarming failed. Alarm might still be activated» ved åpning, kan du gjøre følgende:
1. Ta ut modulen med alle batteriene stående i låsen
2. Ta ut ett batteri
3. Sett batteriet tilbake
4. Ta ut ett batteri
5. Sett inn modulen
6. Sett batteriet tilbake

Jeg får meldingen «Enheten finnes fra før», hva gjør jeg?

Dersom du får opp meldingen "Enheten finnes fra før", gjør følgende:
  1. Åpne enhetslisten
  2. Slett enheten som ligger øverst og heter "ukjent enhet"
  3. Forsøk så innparing av sensoren på nytt

Hvordan resetter jeg en sensor?

For å legge til en enhet på nytt kan du gjøre følgende:

  1. Slett enheten fra appen
  2. Ta ut et batteri
  3. Legg til enheten i appen og sett i batteri på anvist steg.
Tips: For enklest mulig skanning av QR-koden, sørg for at QR-koden er så sentrert i bildet som mulig.  Dersom enheten ikke kommer online innen få minutter, se beskrivelse under for fabrikkresetting av enheten.

Slik fabrikkresetter du komponentene:

Dersom det er nødvendig med en fabrikkresett av sensoren, gjør følgende:
  1. Slett enheten fra appen. (Hopp over denne om sensoren ikke er lagt til fra før)
  2. Resett komponenten ved å holde inne resett-knappen til lyset begynner å pulsere. Dette tar ca. 12-17 sekunder.
  3. Slipp knappen. LED-lampen vil lyse rødt og deretter gå over til ett rødt blink hvert sekund
  4. Ta ut batteriet.
  5. Gjør innparring av enheten i appen på nytt.
Merk: Dersom du får opp meldingen "Enheten finnes fra før", gjør følgende:
  1. Åpne enhetslisten
  2. Slett enheten som ligger øverst og heter "ukjent enhet"
  3. Forsøk så innparing på nytt

Jeg ønsker å teste min alarm, hva gjør jeg?

Ring alarmstasjonen og informer om at du ønsker å teste alarmen. Deretter test og ring tilbake når du er ferdig. Alarmstasjonen vil kunne gi deg info om hvilke signaler de har mottatt under testingen.   Alarmstasjonen kan nås ved å ringe vårt supportnummer, 22 53 53 00. Trykk 1 for å komme direkte til alarmstasjonen i menyvalget.

Slutter alarmen å fungere dersom strømmen går?

Nei, alarmen vil fortsatt fungere selv om strømmen skulle gå. Hjemmesentralen har batteriback-up som vil slå inn dersom strømmen skulle gå for å sikre at alarmen fortsatt fungerer. I tillegg har også Hjemmesentralen kommunikasjonsback-up, slik at den får sendt signal til app og alarmstasjonen selv om wifi er nede.

Følger det med skilt og klistremerker når jeg kjøper alarm?

Ja, det følger med ett skilt og tre klistremerker. Send oss en henvendelse på support@homely.no dersom det ikke fulgte med i din pakke. Opplys om hvor du kjøpte utstyret og til hvilken adresse du ønsker å få tilsendt skilt og klistremerker til.

Jeg får ikke lagt til den ene sensoren, hva gjør jeg?

Først, sjekk om det ligger noen "unknown device" i enhetslisten i app. Dersom det gjør det, slett denne/disse først, for å så følge beskrivelsen under.
  1. Resett komponenten ved å holde inne resett-knappen til lyset begynner å pulsere. Dette tar ca. 12-17 sekunder.
  2. Slipp knappen. LED-lampen vil lyse rødt og deretter gå over til ett rødt blink hvert sekund
  3. Ta ut batteriet.
  4. Gjør innparring av enheten i appen på nytt.

Hvordan setter jeg opp skallsikring?

Trykk her for å se vår guide for oppsett av skallsikring og beskrivelse av ulike funskjoner.

Hvordan bestiller jeg vekterutrykning?

Vekterutrykning bestilles via Elektroimportøren sin hjemmeside. Trykk her for å bestille. Èn stykk vekterutrykning til kr 60,- tilsvarer en måned med vekterutrykning.

Røykvarsleren går offline, hva gjør jeg?

En vanlig grunn til at noen enheter kan gå offline er at det er dårlig signal. For å løse dette kan man enten flytte enheten nærmere Hjemmesentralen eller man kan benytte en signalforsterker for å gi bedre signal på det gitte området. Både sirenen og smartkontakten fungerer som signalforsterkere. Når signalet skal forsterkes til en røykvarsler anbefaler vi å benytte sirenen som signalforsterker, fordi dersom strømmen skulle gå, vil denne gå på batteribackup og fortsatt gi signal til røykvarsleren. Plasser signalforsterkeren mellom Hjemmesentralen og enheten.  

Er Homely kompatibel med Yale Doorman?

Ja. Ønsker du å delta i vårt pilotprosjekt og teste Yale Doorman. Send oss en mail til support@homely.no merket med "Pilotprosjekt Yale Doorman", så sender vi deg mer informasjon.

Har dere API tilgjengelig?

Vi bruker moderne teknologi og de viktigste kommunikasjonsprotokollene for å levere smart boligalarm til kunder som ønsker seg et rimeligere alternativ med tilkobling til alarmstasjon og mulighet for vekterutrykning. Siden dette i utgangspunktet ikke bare er et smarthusprodukt, men et sikkerhetsprodukt, må alt som skal integreres med Hjemmesentralen vår gjennom en godkjenningsprosess før det kan whitelistes.

Homelys Hjemmesentral er en åpen plattform på den måten at den har mulighet for å kunne integreres med de fleste kommunikasjonsplattformer- og protokoller.  Fordi vi leverer et sikkerhetssystem har vi ikke en API tilgjengelig, men Hjemmesentralen kommer til å få stadig flere muligheter for integrering etter hvert som godkjenningene blir ferdige. 

Kan den kobles til Google Home og andre stemmestyrte smarthjemplattformer?

Vi bruker moderne teknologi og de viktigste kommunikasjonsprotokollene for å levere smart boligalarm til kunder som ønsker seg et rimeligere alternativ med tilkobling til alarmstasjon og mulighet for vekterutrykning. Siden dette i utgangspunktet ikke bare er et smarthusprodukt, men et sikkerhetsprodukt, må alt som skal integreres med Hjemmesentralen vår gjennom en godkjenningsprosess før det kan whitelistes.

Homelys Hjemmesentral er en åpen plattform på den måten at den har mulighet for å kunne integreres med de fleste kommunikasjonsplattformer- og protokoller. 

Vi arbeider hele tiden med nye løsninger og blir stadig kompatible med flere enheter og plattformer.

Hvor lang utrykningstid er det?

Homely tilbyr vekterutrykning i store deler av landet og benytter både lokale og nasjonale vaktselskap, som blant annet NOKAS. Når det gjelder utrykningstid så vil vi anta at dette stort sett er det samme hos de fleste aktører i markedet. Det er så mange faktorer som vi ikke kan forutsi eller kontrollere som påvirker utrykningstiden til en vekter, derfor kan vi ikke gå ut med garanterte tider.

Hvordan stopper jeg røykvarsleren?

Etter utløst alarm vil et kort trykk på røykvarsleren som har blitt utløst stoppe å pipe i 4 minutter. Om den fortsatt detekterer røyk etter 4 minutter, vil den begynne å varsle igjen. Hvis man har flere røykvarslere vil alle pipe dersom én trigges fordi de er seriekoblet. Da må man holde knappen på den som har gitt alarm inne i mer enn 6 sekunder for å stoppe alarmen på alle. Da vil alle sammen bli stille i 4 minutter. Dersom det oppdages røyk igjen, vil røyksensoren trigges og alle vil gå i alarm på nytt. Ved røykalarm kan man også trykke og holde inne knappen foran på Hjemmesentralen i mer enn 6 sekunder. Alle røykvarslere som ikke har blitt trigget av røyk vil da bli stille. De eller den som fortsatt piper kan man trykke en gang på for å gjøres stille. Man kan også benytte betjeningspanel, tast kode og hengelås åpen. Alt stopper å pipe utenom den/de som fortsatt ligger i alarm. Bruk av app ved å trykke slå alarm på og deretter trykk alarm av etterfulgt av pin kode. NB: Hvis det fortsatt er røyk i en detektor etter 4 minutter vil alle starte å pipe igjen.

Hva er nummeret til alarmstasjonen?

Nummeret til alarmsentralen er 815 69 049. Alle kontaktpersoner bør lagre dette nummeret slik at de svarer når de ser at det er alarmstasjonen som ringer.   Alarmstasjonen kan også nås ved å ringe vårt supportnummer, 22 53 53 00. Trykk 1 for å komme direkte til alarmstasjonen i menyvalget.

Må Hjemmesentralen være tilkoblet wifi?

For at Hjemmesentralen skal kunne kommunisere må den være tilkoblet internett. Man kan velge om man ønsker å bruke internettkabel eller koble den til via wifi. I tillegg er det lagt inn et simkort i Hjemmesentralen som back-up for å sikre at den har mulighet til å kommunisere med alle enheter, alarmsentralen og app selv om internett er nede.

Hva vil det si at alarmstasjonen er sertifisert?

Alarmstasjon er sertifisert EN-50518-standard. Det vil si at alt fra bygningsmasse, IT-systemer og personell blir rapportert inn og må holde den samme, høye standarden for å beholde sertifiseringen. I tillegg er alarmstasjonen FG-godkjent.

Hva kan jeg gjøre i appen?

Alt av registrering og oppkobling av alarmen gjøres vi appen. Man kan skru alarmen av og på, se oversikt over hendelser, ha kontroll på temperaturen i boligen, sette opp og styre brukerkontoer og koder.

Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Når du flytter ar du utstyret med deg. Husk å oppdatere adresse i appen slik at vi har korrekt adresse ved eventuell vekterutrykning.

Hvor lang bindingstid har jeg?

Du har ingen bindingstid, men det er 1 måned oppsigelsestid.

Kan jeg kontrollere flere boenheter fra den samme appen?

Ja, du kan kontrollere flere boliger fra den samme appen. Hver Hjemmesentral får sin adresse som gjør at du kan fjernstyre både hytta og huset fra samme app.

Kan jeg installere Homely selv?

Ja. Med appen vår får du alle instruksjonene du trenger for å installere utstyret ditt. På websiden vår finner du også monteringsbeskrivelser og videoer. Dersom du skulle lure på noe mer er det bare å kontakte oss via kontaktskjemaet eller på support@homely.no.

Må det legges kabel til smarte røykvarslere hvis de skal seriekobles?

Nei, fordi røykvarslerne er trådløse. Dersom du har flere røykvarslere vil de automatisk seriekoble seg, men dette skjer altså trådløst.

Hjemmesentralen sitt nettverk virker ustabilt. Hva skal jeg gjøre?

Dersom du ofte opplever at Hjemmesentralen har ustabilt nett kan det være problemer med wifi-dekningen. Prøv å resette routeren ved å skru den av og på. Hvis det ikke fungerer kan du gjøre det samme med Hjemmesentralen. Dersom dette ikke fungerer kan du ta kontakt på support.

Kan jeg spore pakken min etter at jeg har kjøpt noe?

Våre produkter kjøpes hos Elektroimportøren. Her er en oversikt over Elektroimportørens fraktmetoder.

Hvordan gjør jeg det hvis jeg vil returnere noe?

Homely får du kjøpt hos Elektropimportøren, derfor får du svar på dette på deres infosider.

Hvorfor koster et abonnement hos dere så mye mindre?

Kunden velger selv omfanget av abonnementet og monterer anlegget selv. Vi har gode samarbeidspartnere som gjør sine spesialiserte oppgaver, slik sparer vi penger og kan tilby markedets laveste pris på boligsikkerhet. Markedsledende leverandører kan argumentere med at de har lang erfaring og mange ansatte for å holde et så stort selskap i gang. Vi er ikke like mange ansatte, men våre samarbeidspartnere har tilsvarende erfaring som de store selskapene. Vi samarbeider med profesjonelle aktører innen smarte boligsikkerhetsløsninger, vektertjenester, varesalg og mobilnett. Derfor kan vi levere et konkurransedyktig produkt til en vinnende pris.

Hvorfor er det ulike priser på abonnementene?

Vi opererer med ulike priser på abonnementene fordi alle har ulike behov innen boligsikkerhet, derfor synes vi folk skal få velge selv hva de vil betale for. Noen bor til og med på steder der det ikke er vekterutrykning tilgjengelig. Vi synes de skal få slippe å betale for noe de ikke har tilgang på, derfor har vi lavere månedspris dersom man ikke ønsker, eller kan ha, vektertjeneste. Flere ønsker derimot å ha vekterutrykning tilgjengelig i sitt abonnement. Da betaler de en litt høyere månedspris. Allikevel er vår pris på abonnement markedets laveste, uten at det går på bekostning av sikkerheten.

Hva får jeg i et abonnement?

Et abonnement hos Homely koser kun 99,- i måneden og da er man koblet til døgnbemannet FG-godkjent alarmstasjon. For kun 60,- mer per måned har man også mulighet for vekterutrykning ved en alarm. Det er en egenandel på 499,- per utrykning, men dette dekkes av de fleste forsikringsselskaper. Homely har satt en fast, lav månedspris på abonnementet, uavhengig av hvor mange sensorer man har i sin alarm. Tilkoblingen til alarmstasjon gir  ekstra trygghet ved brann, innbrudd eller vannlekkasje. Dette innebærer varsling på telefon og operatører på alarmstasjonen som tar kontakt når en alarm går. Mer om våre abonnementer finner du på abonnementsiden.

Hvor mye koster et abonnement?

Hos oss får du flere ulike abonnementsmuligheter. Det unike med Homely er at prisen er markedets laveste uansett hvilket abonnement du velger. Den fullstendige oversikten får du her.

Må jeg ha en Hjemmesentral for å styre enhetene mine?

Ja. Homelys boligsikkerhetssystem er laget slik at du må ha en Hjemmesentral for å kunne bruke enhetene. Uten en hjemmesentral får du heller ikke kobling opp mot alarmsentralen.

Hva skjer om internett faller ut?

Hvis ditt trådløse internett ikke fungerer, vil enheten kobles opp mot mobilnettet slik at Hjemmesentralen fortsatt kan kommunisere med alle enhetene og sende signaler til alarmstasjonene og app. Dette er ikke ment som en permanent løsning. Mobilnettet i Hjemmesentralen vil ikke kunne erstatte wifi dersom du ikke har det.

Hva skjer når jeg tilbakestiller Hjemmesentralen til fabrikkinnstillingene?

Når du tilbakestiller Hjemmesentralen til fabrikkinnstillingene, fjernes alle dataene som er lagret i den og Hjemmesentralen oppretter et nytt nettverk. Da må du koble til Hjemmesentralen til ditt nettverk på nytt. Du må også legge til alle enhetene på nytt. Du får veiledning til dette i appen din. Det betyr at du først må fjerne enhetene fra appen for å legge dem til igjen.

Hvor mange Hjemmesentraler trenger jeg?

Du trenger bare én hjemmesentral dersom du velger Homely sin. Du får styre alle enheter fra samme app, uansett hvor mange du har.  

Hvor skal jeg plassere Hjemmesentralen?

Hjemmesentralen må plasseres slik at den får forbinelse med alle enhetene dine. Plasseres Hjemmesentralen sentralt i huset vil den i de feste tilfeller kunne få signal med alle enhetene. Dersom det er store avstander eller om det er dårlig signal enkelte plasser kan man benytte en smartplugg eller sirene til å forsterke signalet. Mer om dette kan du lese her.

Må jeg installere alt på en gang?

Du kan installere enhetene etterhvert som du kjøper dem. De påvirker ikke hverandre i installasjonsprosessen.

Hvordan installerer jeg oppdateringer av Homely-appen?

Når du takker ja til automatiske oppdateringer på telefonen din vil det skje av seg selv. Hvis du ikke har gjort det må du selv akseptere oppdateringen i «Oppdateringer» App Store eller Google Play.

Hvordan får jeg smart boligalarm?

For å få smart boligalarm, anbefaler vi at du kjøper vår Startpakke. Den inneholder en Hjemmesentral og en optisk røykvarsler. Hjemmesentralen er hjernen i ditt smarthjem, den kontrollerer og synkroniserer enhetene dine og har forbindelse til alarmstasjonen. Røykvarsleren er koblet til Hjemmesentralen, så du vil både få varsel i app og oppringning fra alarmstasjonen dersom røykvarsleren går av. Med disse to enhetene er du i gang med din smarte boligalarm. Deretter kan du selv bestemme hvilke av våre kompatible produkter du vil ha i ditt hjem. Når du har kjøpt disse enhetene, laster du ned appen vår og oppretter et abonnement. Du kan umiddelbart begynne å bruke utstyret når abonnementet er tegnet.

Hvor kan jeg kjøpe produktet?

Produktene til Homely kan du kjøpe på nett hos Elektroimportøren eller på deres utsalgssteder som er her.

Hva er en Hjemmesentral?

Hjemmesentralen til Homely er en liten, hvit boks som kan minne om en router. En Hjemmesentral kalles ofte for en gateway eller en hub. Hjemmesentralen lar deg fjernstyre enhetene med én enkelt app og fungerer omtrent som hjernen i ditt smarthjem. Smarte enheter fra flere leverandører kommer senere til å kunne kobles til og styres fra den samme appen. Hjemmesentralen er også den som sørger for kobling mellom døgnbemannet alarmsentralen og ditt hjem. Du setter den enkelt opp selv og du bør plassere den på en lurt sted.

Hvordan bestiller jeg vekterutrykning?

Vekterutrykning bestilles via Elektroimportøren sin hjemmeside. Trykk her for å bestille. Èn stykk vekterutrykning til kr 60,- tilsvarer en måned med vekterutrykning.

Hvor lang bindingstid har jeg?

Du har ingen bindingstid, men det er 1 måned oppsigelsestid.

Hvorfor koster et abonnement hos dere så mye mindre?

Kunden velger selv omfanget av abonnementet og monterer anlegget selv. Vi har gode samarbeidspartnere som gjør sine spesialiserte oppgaver, slik sparer vi penger og kan tilby markedets laveste pris på boligsikkerhet. Markedsledende leverandører kan argumentere med at de har lang erfaring og mange ansatte for å holde et så stort selskap i gang. Vi er ikke like mange ansatte, men våre samarbeidspartnere har tilsvarende erfaring som de store selskapene. Vi samarbeider med profesjonelle aktører innen smarte boligsikkerhetsløsninger, vektertjenester, varesalg og mobilnett. Derfor kan vi levere et konkurransedyktig produkt til en vinnende pris.

Hvorfor er det ulike priser på abonnementene?

Vi opererer med ulike priser på abonnementene fordi alle har ulike behov innen boligsikkerhet, derfor synes vi folk skal få velge selv hva de vil betale for. Noen bor til og med på steder der det ikke er vekterutrykning tilgjengelig. Vi synes de skal få slippe å betale for noe de ikke har tilgang på, derfor har vi lavere månedspris dersom man ikke ønsker, eller kan ha, vektertjeneste. Flere ønsker derimot å ha vekterutrykning tilgjengelig i sitt abonnement. Da betaler de en litt høyere månedspris. Allikevel er vår pris på abonnement markedets laveste, uten at det går på bekostning av sikkerheten.

Hva får jeg i et abonnement?

Et abonnement hos Homely koser kun 99,- i måneden og da er man koblet til døgnbemannet FG-godkjent alarmstasjon. For kun 60,- mer per måned har man også mulighet for vekterutrykning ved en alarm. Det er en egenandel på 499,- per utrykning, men dette dekkes av de fleste forsikringsselskaper. Homely har satt en fast, lav månedspris på abonnementet, uavhengig av hvor mange sensorer man har i sin alarm. Tilkoblingen til alarmstasjon gir  ekstra trygghet ved brann, innbrudd eller vannlekkasje. Dette innebærer varsling på telefon og operatører på alarmstasjonen som tar kontakt når en alarm går. Mer om våre abonnementer finner du på abonnementsiden.

Hvor mye koster et abonnement?

Hos oss får du flere ulike abonnementsmuligheter. Det unike med Homely er at prisen er markedets laveste uansett hvilket abonnement du velger. Den fullstendige oversikten får du her.

Hvordan setter jeg opp skallsikring?

Trykk her for å se vår guide for oppsett av skallsikring og beskrivelse av ulike funskjoner.

Hva kan jeg gjøre i appen?

Alt av registrering og oppkobling av alarmen gjøres vi appen. Man kan skru alarmen av og på, se oversikt over hendelser, ha kontroll på temperaturen i boligen, sette opp og styre brukerkontoer og koder.

Kan jeg kontrollere flere boenheter fra den samme appen?

Ja, du kan kontrollere flere boliger fra den samme appen. Hver Hjemmesentral får sin adresse som gjør at du kan fjernstyre både hytta og huset fra samme app.

Hvordan installerer jeg oppdateringer av Homely-appen?

Når du takker ja til automatiske oppdateringer på telefonen din vil det skje av seg selv. Hvis du ikke har gjort det må du selv akseptere oppdateringen i «Oppdateringer» App Store eller Google Play.

Jeg får meldingen «Enheten finnes fra før», hva gjør jeg?

Dersom du får opp meldingen "Enheten finnes fra før", gjør følgende:
  1. Åpne enhetslisten
  2. Slett enheten som ligger øverst og heter "ukjent enhet"
  3. Forsøk så innparing av sensoren på nytt

Hvordan resetter jeg en sensor?

For å legge til en enhet på nytt kan du gjøre følgende:

  1. Slett enheten fra appen
  2. Ta ut et batteri
  3. Legg til enheten i appen og sett i batteri på anvist steg.
Tips: For enklest mulig skanning av QR-koden, sørg for at QR-koden er så sentrert i bildet som mulig.  Dersom enheten ikke kommer online innen få minutter, se beskrivelse under for fabrikkresetting av enheten.

Slik fabrikkresetter du komponentene:

Dersom det er nødvendig med en fabrikkresett av sensoren, gjør følgende:
  1. Slett enheten fra appen. (Hopp over denne om sensoren ikke er lagt til fra før)
  2. Resett komponenten ved å holde inne resett-knappen til lyset begynner å pulsere. Dette tar ca. 12-17 sekunder.
  3. Slipp knappen. LED-lampen vil lyse rødt og deretter gå over til ett rødt blink hvert sekund
  4. Ta ut batteriet.
  5. Gjør innparring av enheten i appen på nytt.
Merk: Dersom du får opp meldingen "Enheten finnes fra før", gjør følgende:
  1. Åpne enhetslisten
  2. Slett enheten som ligger øverst og heter "ukjent enhet"
  3. Forsøk så innparing på nytt

Jeg får ikke lagt til den ene sensoren, hva gjør jeg?

Først, sjekk om det ligger noen "unknown device" i enhetslisten i app. Dersom det gjør det, slett denne/disse først, for å så følge beskrivelsen under.
  1. Resett komponenten ved å holde inne resett-knappen til lyset begynner å pulsere. Dette tar ca. 12-17 sekunder.
  2. Slipp knappen. LED-lampen vil lyse rødt og deretter gå over til ett rødt blink hvert sekund
  3. Ta ut batteriet.
  4. Gjør innparring av enheten i appen på nytt.

Røykvarsleren går offline, hva gjør jeg?

En vanlig grunn til at noen enheter kan gå offline er at det er dårlig signal. For å løse dette kan man enten flytte enheten nærmere Hjemmesentralen eller man kan benytte en signalforsterker for å gi bedre signal på det gitte området. Både sirenen og smartkontakten fungerer som signalforsterkere. Når signalet skal forsterkes til en røykvarsler anbefaler vi å benytte sirenen som signalforsterker, fordi dersom strømmen skulle gå, vil denne gå på batteribackup og fortsatt gi signal til røykvarsleren. Plasser signalforsterkeren mellom Hjemmesentralen og enheten.  

Hjemmesentralen sitt nettverk virker ustabilt. Hva skal jeg gjøre?

Dersom du ofte opplever at Hjemmesentralen har ustabilt nett kan det være problemer med wifi-dekningen. Prøv å resette routeren ved å skru den av og på. Hvis det ikke fungerer kan du gjøre det samme med Hjemmesentralen. Dersom dette ikke fungerer kan du ta kontakt på support.

Hva skjer om internett faller ut?

Hvis ditt trådløse internett ikke fungerer, vil enheten kobles opp mot mobilnettet slik at Hjemmesentralen fortsatt kan kommunisere med alle enhetene og sende signaler til alarmstasjonene og app. Dette er ikke ment som en permanent løsning. Mobilnettet i Hjemmesentralen vil ikke kunne erstatte wifi dersom du ikke har det.

Jeg ønsker å teste min alarm, hva gjør jeg?

Ring alarmstasjonen og informer om at du ønsker å teste alarmen. Deretter test og ring tilbake når du er ferdig. Alarmstasjonen vil kunne gi deg info om hvilke signaler de har mottatt under testingen.   Alarmstasjonen kan nås ved å ringe vårt supportnummer, 22 53 53 00. Trykk 1 for å komme direkte til alarmstasjonen i menyvalget.

Slutter alarmen å fungere dersom strømmen går?

Nei, alarmen vil fortsatt fungere selv om strømmen skulle gå. Hjemmesentralen har batteriback-up som vil slå inn dersom strømmen skulle gå for å sikre at alarmen fortsatt fungerer. I tillegg har også Hjemmesentralen kommunikasjonsback-up, slik at den får sendt signal til app og alarmstasjonen selv om wifi er nede.

Hvor lang utrykningstid er det?

Homely tilbyr vekterutrykning i store deler av landet og benytter både lokale og nasjonale vaktselskap, som blant annet NOKAS. Når det gjelder utrykningstid så vil vi anta at dette stort sett er det samme hos de fleste aktører i markedet. Det er så mange faktorer som vi ikke kan forutsi eller kontrollere som påvirker utrykningstiden til en vekter, derfor kan vi ikke gå ut med garanterte tider.

Hva er nummeret til alarmstasjonen?

Nummeret til alarmsentralen er 815 69 049. Alle kontaktpersoner bør lagre dette nummeret slik at de svarer når de ser at det er alarmstasjonen som ringer.   Alarmstasjonen kan også nås ved å ringe vårt supportnummer, 22 53 53 00. Trykk 1 for å komme direkte til alarmstasjonen i menyvalget.

Må Hjemmesentralen være tilkoblet wifi?

For at Hjemmesentralen skal kunne kommunisere må den være tilkoblet internett. Man kan velge om man ønsker å bruke internettkabel eller koble den til via wifi. I tillegg er det lagt inn et simkort i Hjemmesentralen som back-up for å sikre at den har mulighet til å kommunisere med alle enheter, alarmsentralen og app selv om internett er nede.

Hva vil det si at alarmstasjonen er sertifisert?

Alarmstasjon er sertifisert EN-50518-standard. Det vil si at alt fra bygningsmasse, IT-systemer og personell blir rapportert inn og må holde den samme, høye standarden for å beholde sertifiseringen. I tillegg er alarmstasjonen FG-godkjent.

Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Når du flytter ar du utstyret med deg. Husk å oppdatere adresse i appen slik at vi har korrekt adresse ved eventuell vekterutrykning.

Kan jeg spore pakken min etter at jeg har kjøpt noe?

Våre produkter kjøpes hos Elektroimportøren. Her er en oversikt over Elektroimportørens fraktmetoder.

Hvordan gjør jeg det hvis jeg vil returnere noe?

Homely får du kjøpt hos Elektropimportøren, derfor får du svar på dette på deres infosider.

Må jeg ha en Hjemmesentral for å styre enhetene mine?

Ja. Homelys boligsikkerhetssystem er laget slik at du må ha en Hjemmesentral for å kunne bruke enhetene. Uten en hjemmesentral får du heller ikke kobling opp mot alarmsentralen.

Yale Doorman, «Disarming failed. Alarm might still be activated»

Dersom din Yale Doorman sier «Disarming failed. Alarm might still be activated» ved åpning, kan du gjøre følgende:
1. Ta ut modulen med alle batteriene stående i låsen
2. Ta ut ett batteri
3. Sett batteriet tilbake
4. Ta ut ett batteri
5. Sett inn modulen
6. Sett batteriet tilbake

Følger det med skilt og klistremerker når jeg kjøper alarm?

Ja, det følger med ett skilt og tre klistremerker. Send oss en henvendelse på support@homely.no dersom det ikke fulgte med i din pakke. Opplys om hvor du kjøpte utstyret og til hvilken adresse du ønsker å få tilsendt skilt og klistremerker til.

Er Homely kompatibel med Yale Doorman?

Ja. Ønsker du å delta i vårt pilotprosjekt og teste Yale Doorman. Send oss en mail til support@homely.no merket med "Pilotprosjekt Yale Doorman", så sender vi deg mer informasjon.

Har dere API tilgjengelig?

Vi bruker moderne teknologi og de viktigste kommunikasjonsprotokollene for å levere smart boligalarm til kunder som ønsker seg et rimeligere alternativ med tilkobling til alarmstasjon og mulighet for vekterutrykning. Siden dette i utgangspunktet ikke bare er et smarthusprodukt, men et sikkerhetsprodukt, må alt som skal integreres med Hjemmesentralen vår gjennom en godkjenningsprosess før det kan whitelistes.

Homelys Hjemmesentral er en åpen plattform på den måten at den har mulighet for å kunne integreres med de fleste kommunikasjonsplattformer- og protokoller.  Fordi vi leverer et sikkerhetssystem har vi ikke en API tilgjengelig, men Hjemmesentralen kommer til å få stadig flere muligheter for integrering etter hvert som godkjenningene blir ferdige. 

Kan den kobles til Google Home og andre stemmestyrte smarthjemplattformer?

Vi bruker moderne teknologi og de viktigste kommunikasjonsprotokollene for å levere smart boligalarm til kunder som ønsker seg et rimeligere alternativ med tilkobling til alarmstasjon og mulighet for vekterutrykning. Siden dette i utgangspunktet ikke bare er et smarthusprodukt, men et sikkerhetsprodukt, må alt som skal integreres med Hjemmesentralen vår gjennom en godkjenningsprosess før det kan whitelistes.

Homelys Hjemmesentral er en åpen plattform på den måten at den har mulighet for å kunne integreres med de fleste kommunikasjonsplattformer- og protokoller. 

Vi arbeider hele tiden med nye løsninger og blir stadig kompatible med flere enheter og plattformer.

Må det legges kabel til smarte røykvarslere hvis de skal seriekobles?

Nei, fordi røykvarslerne er trådløse. Dersom du har flere røykvarslere vil de automatisk seriekoble seg, men dette skjer altså trådløst.

Hvor kan jeg kjøpe produktet?

Produktene til Homely kan du kjøpe på nett hos Elektroimportøren eller på deres utsalgssteder som er her.